کاهش وزن سریع‌تر و قلب سالم‌تر با رژیم غذایی ۵:۲

بر اساس نتایج یک پژوهش جدید، افرادی که از رژیم غذایی ۵:۲ استفاده می‌کنند نسبت به رژیم‌های غذایی سنتی‌، کاهش وزن سریع‌تری داشته و سلامت بیشتری دارند.

این پژوهش نشان داده که در رژیم غذایی ۵:۲، افراد حداقل ۵ درصد وزن‌شان را طی ۲ ماه از دست می‌دهند. ضمنا فشار خون پایین‌تری داشته و توانایی حذف چربی بیشتری دارند.

در مدل غذایی ۵:۲ می‌توانید ۵ روز هفته را به صورت عادی غذا بخورید و محدودیتی در نوع غذاهای مصرفی وجود ندارد. در عوض ۲ روز هفته را روزه می‌گیرید و میزان مصرف کالری را بسیار پایین می‌آورید (۵۰۰ کالری برای خانم‌ها و ۶۰۰ کالری برای آقایان). این را مقایسه کنید با رژیم‌های سنتی موجود که در آنها در تمام روزهای هفته مصرف کالری محدود می‌شود.

محققان می‌گویند، به نظر می‌رسد که این مدل «رژیم غذایی نیمه‌وقت» در دراز مدت در مقابل بیماری‌های قلبی محافظت بیشتری ایجاد می‌کند.

تلگرام ایران ام‌دی

همین الان به رایگان مشترک مطالب «ایران MD» شوید

آدرس پست الکترونیک:


۱- از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نخواهد شد
۲- هر زمان که مایل باشید می توانید اشتراک ایمیلی خود را قطع کنید
Delivered by Google FeedBurner

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *